|
|
|
Berit!
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 18 Maart 2010, 09:43:21 » |
|
Ik vind het niet direct sfeervol. Maar al die frisse buitenlucht in de winter houdt wel je winterdepressie buiten (  ) de deur! Hoe wordt Kees anders zo bruin?  ?
|
|
|
|
|
|
ja!
|
|
|
Kees
Trainer
SKITS forum legende

|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 18 Maart 2010, 13:55:21 » |
|
Vanmorgen een prachtige halo om de zon, met wel vier bijzonnen. Gisteren een jagende sperwer boven het ijs. Gisteren ook van de directeur gehoord dat er zeker géén dak op ons cultuurerfgoed gaat komen  . En waar heeft de koningin van de winterspelen, Martine Sablikova, leren bikkelen? Juist, op een buitenbaantje, ergens in Tjechië.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Piet Schipper
Trainer
Krabbelaar

Trainer
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 18 Maart 2010, 15:50:25 » |
|
Op dat buitenbaantje in Tsjechië (Svratka) kwam ze misschien tot 8 minuten op de 5 kilometer en hoe hard gaat ze nu? Uiteraard wel na mooie trainingen in Inzell ja, ja buiten en Collalbo, ook buiten. Maar vergelijkbaar met de JE baan? En echt goed is ze geworden van harde trainingen op spijkerhard ijs zonder wind. Is dit op de JE baan haalbaar! Vraag dat even aan de directeur. Zou in ieder geval een klein stapje vooruit zijn voor wedstrijdschaatsers van SKITS.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
borisbergman
Krabbelaar

|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 19 Maart 2010, 09:56:34 » |
|
Ik vraag me af of de "directeur" zelf ook wel eens op zijn eigen pokdalige ondergesneeuwde ijsbaan met regen tegen weer en wind in krabbelt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X-R@y
Trainer
Klapper

|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 19 Maart 2010, 11:33:36 » |
|
Wat mij betreft
De JaapEdenbaan lekker laten liggen voor het "gezellige" schaatsen en de toerschaatsers
Naast de JaapEdenbaan de tennis en/of voetbalverenigingen uitkopen en daar een super ijshal (met climatecontrol, overdekt, enz...) neerzetten waar ook nog eens alle faciliteiten (krachthonk e.d.) aanwezig zijn
En dan veel KNSB licentie uren doen (waar alleen licentiehouders mogen trainen mits ze in een (vorig) seizoen minimaal 5 keer aan de start hebben gestaan van een langebaan en/of marathon wedstrijd) en waar topploegen kunnen trainen
Het wordt tijd dat we in Amsterdam ook zulke faciliteiten krijgen momenteel zijn de KNSB uren op Amsterdam niet echt meer dan drukke toerschaatsuren waar de snellere schaatsers erg veel nadeel van ondervinden.
Toerrijden en vrijrijden in de openbuitenlucht MOET er zijn! maar niet tijdens KNSB uren waar wedstrijdgericht geschaatst en getraind moet kunnen worden.
|
|
|
|
|
|
Volgens de legendarische baanrenner Piet Moeskops: 'Het gaat niet om de spier, maar om de commandant van de spier.'
|
|
|
|
Guuszzz
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 19 Maart 2010, 12:05:34 » |
|
helemaal met je eens Raymond!
@ Boris: Ja dat doet/deed ze, ze had zelfs een cursus bij duosport!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kees
Trainer
SKITS forum legende

|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 19 Maart 2010, 12:24:43 » |
|
Nog beter: Onder de huidige baan een ultramodern ondergronds complex. Amsterdam begint door schade en schande ervaring te krijgen met ondergronds boren&bouwen (noordzuidlijn), wellicht kan die boor en die ervaring hierbij nog van pas komen.
Maar even serieus: binnen de huidige situatie op de Eden baan kan met een beetje creativiteit en aanpassingsvermogen veel méér bereikt worden en er onder veel betere omstandigheden getraind worden dan nu door de meeste wedstrijdschaatsers gedaan wordt. Namelijk 's morgensvroeg. Niet meteen Collalbo, maar toch.. Meteorologen kunnen statistisch aantonen dat 's morgens vroeg: a de temperatuur lager is dan later op de dag; b de wind in het algemeen zwakker is en c de kans op neerslag aanzienlijk kleiner is dan later op de dag. Datzelfde kan ik je ook verzekeren vanuit mijn ervaring. Ik geef op maandag-, woensdag- en vrijdagochtend v.a. 7.40 training. Met bijna altijd goed ijs en goed weer. Ik ben ervan overtuigd dat doelgerichte creatieve doorzetters als Martina Sablikova en niet te vergeten haar coach Petar Novak deze uurtjes (bovendien vrijwel lege ijsbaan!!) al lang ontdekt zouden hebben. Zij zouden niet terugschrikken voor 'problemen' zoals het te vroege tijdstip om je lichaam te belasten (kun je aan wennen) en 'secundaire' zaken als universiteit of werk. Dat zouden ze gewoon regelen.. Want doelgericht en bereid tot opofferingen. Voor mij is het veelzeggend dat cursisten wel en 'wedstrijdschaatsers' niet hiertoe in staat en/of bereid zijn. Verder herken ik veel in wat Piet en Raymond melden. Goeie punten voor onze toekomstvisie wedstrijdschaatsen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pascal
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 19 Maart 2010, 12:42:12 » |
|
Als Nederland topsportland lijkt het me verstandiger om het geld ergens anders aan uit te geven. De roi van extra euro's in de schaatssport lijkt me vele malen lager dan in veel andere sporten. Verder is de JEbaan overdekken vergelijkbaar met Parijs-Roubaix asfalteren of om in de Primavera om de Capi heen te rijden in plaats van erover.
|
|
|
|
|
|
LeLong. Yves LeLong.
|
|
|
borisbergman
Krabbelaar

|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 19 Maart 2010, 14:07:49 » |
|
Het ijs is bij temperaturen boven het vriespunt binnen een half uur aangeslagen. Dweilpauzes overdag zijn echter om de twee uur. De trainingen 's ochtends zijn niet te combineren met werk, dat in principe om 9 uur begint. Schaatsen is voor veel mensen 'secundair' en studeren/werken 'primair'. Misschien hebben de oude besjes in de binnenbocht daar wel tijd voor. Lees ook meer over waarom het ijs in Haarlem wèl goed is.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
dimiTri
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 19 Maart 2010, 18:16:02 » |
|
Wat mij betreft
De JaapEdenbaan lekker laten liggen voor het "gezellige" schaatsen en de toerschaatsers
Naast de JaapEdenbaan de tennis en/of voetbalverenigingen uitkopen en daar een super ijshal (met climatecontrol, overdekt, enz...) neerzetten waar ook nog eens alle faciliteiten (krachthonk e.d.) aanwezig zijn
En dan veel KNSB licentie uren doen (waar alleen licentiehouders mogen trainen mits ze in een (vorig) seizoen minimaal 5 keer aan de start hebben gestaan van een langebaan en/of marathon wedstrijd) en waar topploegen kunnen trainen
Het wordt tijd dat we in Amsterdam ook zulke faciliteiten krijgen momenteel zijn de KNSB uren op Amsterdam niet echt meer dan drukke toerschaatsuren waar de snellere schaatsers erg veel nadeel van ondervinden.
Toerrijden en vrijrijden in de openbuitenlucht MOET er zijn! maar niet tijdens KNSB uren waar wedstrijdgericht geschaatst en getraind moet kunnen worden.
Laat die verenigingen eromheen liggen! Er is jaren gevochten al om ervoor te zorgen dat het niet bebouwd is, met name Zeeburgia en SC Voorland zijn verenigingen die nooit weg moeten! Als er een nieuwe schaatsbaan moet komen, doe dat ergens anders in Amsterdam! In Amsterdam Noord zal er misschien nog wel plek zijn?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Berit!
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 19 Maart 2010, 20:14:03 » |
|
Als er een nieuwe schaatsbaan moet komen, doe dat ergens anders in Amsterdam! In Amsterdam Noord zal er misschien nog wel plek zijn?
Anders maak ik wel plek 
|
|
|
|
|
|
ja!
|
|
|
|
Erwin
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 31 Maart 2010, 18:24:54 » |
|
Of in Rotterdam natuurlijk http://www.zwarts.jansma.nl/artefact-759-nl.htmlHeeft Den Haag niet ook een overdekte baan? Ergens op een onbereikbare kl*te-plek. Dan is naast Ahoy beter (trein + metro).
|
|
|
|
|
|
"Running water, running water, what are you running from?" Daniel Johnston
|
|
|
|